sunnuntai 4. joulukuuta 2016

Myyntiprosessin Oscar palkinto


MYYNNIN PORTAAT



Kontaktivaihe

            * aloitus, esittely, asiakkaan huomion aikaansaaminen
            * silta, tapaamisen tarkoitus, kiinnostuksen lisääminen
Kartoitusvaihe
            * kartoitus, asiakkaan tilan selvittäminen
Perusteluvaihe
            * tuote-esittely, tuodaan faktat esille, ostohalun nostattaminen
Päätösvaihe
            * tarjous, ostohalun nostattaminen, toiminnan aikaansaaminen, kaupan päätös
            * kertaus, kerrataan myyntiehdot ja kaupan tuoma hyöty asiakkaalle


ASIAKASKOKEMUKSEN ELEMENTIT


Tärkeät pointit:
-          Personoitu vuoropuhelu asiakkaiden kanssa
-          Moderni keino hallita asiakastietoja, jotta vuoropuhelua voidaan jatkaa sujuvasti asiakkaan ehdoilla.

-          Sisäiset työkalut, joilla mahdollistetaan nopea kommunikointi asiakaspalvelun ja eri osa-alueiden asiantuntijoiden välillä


Kuvasimme ryhmämme kanssa videon myyntiprosessin kulusta. Videossa esittelimme tori.fi ostoprosessin kulkua alusta loppuun. Liitin tähän tämän käsikirjoituksen, jonka laadimme ( Sama löytyy mahdollisesti muilta ryhmäläisiltä) 


Lähteet:
Korkiakoski, K. 2015. Kitkattoman asiakaskokemuksen elementit. kari korkiakoski @ blogi 12.10.2015. Saatavissa: https://karikko.wordpress.com/2015/10/12/kitkattoman-asiakaskokemuksen-elementit/ [viitattu: 17.11.2016].
Vuorio, P. 2008. Myyntitaidon käsikirja – puhetaito ja tahtotila myyntityössä. Helsinki: Yrityskirjat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti