MYYNNIN PORTAAT
Kontaktivaihe
* aloitus, esittely, asiakkaan huomion aikaansaaminen
* silta, tapaamisen tarkoitus, kiinnostuksen lisääminen
Kartoitusvaihe
* kartoitus, asiakkaan tilan selvittäminen
Perusteluvaihe
* tuote-esittely, tuodaan faktat esille, ostohalun nostattaminen
Päätösvaihe
* tarjous, ostohalun nostattaminen, toiminnan aikaansaaminen, kaupan päätös
* kertaus, kerrataan myyntiehdot ja kaupan tuoma hyöty asiakkaalle
ASIAKASKOKEMUKSEN
ELEMENTIT
Tärkeät pointit:
-
Personoitu vuoropuhelu asiakkaiden kanssa
-
Moderni keino hallita asiakastietoja, jotta
vuoropuhelua voidaan jatkaa sujuvasti asiakkaan ehdoilla.
-
Sisäiset työkalut, joilla mahdollistetaan nopea
kommunikointi asiakaspalvelun ja eri osa-alueiden asiantuntijoiden välillä
Kuvasimme ryhmämme kanssa videon myyntiprosessin kulusta. Videossa esittelimme tori.fi ostoprosessin kulkua alusta loppuun. Liitin tähän tämän käsikirjoituksen, jonka laadimme ( Sama löytyy mahdollisesti muilta ryhmäläisiltä)
Lähteet:
Korkiakoski, K. 2015. Kitkattoman asiakaskokemuksen elementit.
kari korkiakoski @ blogi 12.10.2015. Saatavissa: https://karikko.wordpress.com/2015/10/12/kitkattoman-asiakaskokemuksen-elementit/
[viitattu: 17.11.2016].
Vuorio, P. 2008. Myyntitaidon käsikirja – puhetaito ja
tahtotila myyntityössä. Helsinki: Yrityskirjat.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti